|
|
|
|
|
|
Raport z przeprowadzenia IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu
Projektów Szkolnych w Języku Obcym:
Para entender un país no basta con verlo, hay que
conocerlo
Um ein Land zu verstehen, reicht es nicht, es zu sehen,
es ist nötig, es zu kennen
W roku szkolnym 2020/2021 odbył się IV konkurs Projektów
Szkolnych w Języku Obcym:
Para entender un país no basta con verlo, hay
que conocerlo/ Um ein Land zu verstehen, reicht es nicht, es zu sehen, es ist
nötig, es zu kennen, polegający na grupowym stworzeniu przez uczestników folderu
kulturowego w dwóch językach obcych: hiszpańskim i angielskim lub niemieckim i
angielskim, z informacjami na temat tańca wybranego kraju lub regionu
hiszpańskojęzycznego lub niemieckojęzycznego wraz z opisem tego miejsca. Konkurs
przebiegał w dwóch kategoriach wiekowych: Kategoria I: szkoła podstawowa kl. 4-8
oraz Kategoria II: szkoły ponadpodstawowe. Każda placówka mogła zgłosić 2
projekty z każdej kategorii wiekowej/ językowej: hiszpańsko-angielskiej oraz
niemiecko – angielskiej. W konkursie grupy (3-5 osobowe) tworzyły pod opieką
nauczyciela folder kulturowy na temat tańca wybranego kraju lub regionu
hiszpańskojęzycznego lub niemieckojęzycznego wraz z opisem wybranego miejsca.
Format pracy, to A4, rozmiar: 15 stron + strona tytułowa + spis treści +
bibliografia. Projekty realizowano od września 2020r. do stycznia 2021r. Ocenie
podlegały bogactwo leksykalne, gramatyka, pomysłowość, zgodność z tematem konkursu oraz oryginalność wykonania pracy.
Do finału konkursu zakwalifikowano 18 projektów
z całej Polski, z których w kategorii: klasy 4-8 szkoły podstawowej i kategorii
II: szkoły ponadpodstawowe wyróżniono 7 prac. 16 laureatów przygotowało
projekty w wersji hiszpańsko-angielskiej, a 11 laureatów w wersji
niemiecko-angielskiej. W związku z utrzymującym się stanem zawieszenia
szkół, dyplomy i podziękowania w
tym roku będą wystawione tylko elektronicznie i przesłane na adresy mailowe
Nauczycieli podane w zgłoszeniu konkursowym z prośbą o przesłanie ich
Laureatom do samodzielnego wydrukowania. Nagrody dla Laureatów spoza Warszawy
zostaną rozesłane, a nagrody dla Laureatów z Warszawy będą przekazywane
indywidualnie w uzgodnionym mailowo terminie. Bardzo dziękujemy wszystkim
Uczestnikom Konkursu, Nauczycielom i Rodzicom przygotowującym Uczniów
oraz Instytucjom wspierającym Konkurs. Prezentacja
nagrodzonych projektów jest dostępna w formie on-line po kliknięciu w tytuł
każdego projektu:
Kategoria szkół ponadpodstawowych:
I miejsce |
XCIX Liceum
Ogólnokształcące Z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta: 4-osobowa grupa
uczniów z klasy 1, język niemiecki i angielski Projekt:
Tanzend durchs Deutschland |
II miejsce |
Liceum
Ogólnokształcące nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Jarocinie: 5-osobowa grupa uczniów z klasy 2, język hiszpański i angielski Projekt:
Aragón |
III miejsce |
Uniwersyteckie
Liceum Ogólnokształcące im. P. Adamowicza w Gdańsku: 4-osobowa grupa uczniów z klasy 2, język:
hiszpański i angielski Projekt:
La rumba cubana |
Kategoria
klas 4-8 szkoły podstawowej:
I miejsce |
NIE
PRZYZNANO |
II miejsce |
Podstawowa
Szkoła Międzynarodowa The International School: 3-osobowa
grupa z klasy 7, język niemiecki i angielski Projekt:
Schuhplattler |
II miejsce |
Szkoła
Podstawowa Nr 42 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie: 3-osobowa
grupa uczniów z klasy 8, język hiszpański i angielski Projekt:
Dances |
III miejsce |
Szkoła Podstawowa im. Wincentego
Pallottiego w Ożarowie Mazowieckim: 4-osobowa grupa uczniów z klasy 8, język niemiecki i angielski Projekt:
Schuhplattler |
III miejsce |
Szkoła Podstawowa Nr 184 im. Ludwika
Waryńskiego w Łodzi: 4-osobowa grupa uczniów
z klasy 8, język hiszpański i angielski Projekt:
Jarabe Tapatío - Mexican Hat Dance |
Projekty oceniało Jury w składzie:
Pan José Ramón Horrillo
Estrella (Biuro Radcy ds. Edukacji
przy Ambasadzie Hiszpanii),
Pan Freddy Araya Alpizar (XLVI LO z Oddziałami
Dwujęzycznymi im. Stefana Czarnieckiego),
Pani Danuta Fertak (Polskie Stowarzyszenie
Nauczycieli Języka Niemieckiego),
Pani Renata Kiliańska (Mazowieckie Samorządowe
Centrum Doskonalenia Nauczycieli),
Pani Aneta Maciejewska-Pawłowska (Mazowieckie
Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli).
Serdecznie dziękujemy za Państwa czas,
zaangażowanie
i
profesjonalne wsparcie w organizacji konkursu.
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom
konkursu, nauczycielom i rodzicom przygotowującym uczniów oraz instytucjom
wspierającym nasze przedsięwzięcie. Konkurs został objęty honorowym patronatem
Biura Radcy d/s Edukacji Ambasady Hiszpanii w Polsce oraz Akademii Mester w
Salamance. Konkurs wspierają również Goethe Institut, Przedstawicielstwo
Komisji Europejskiej w Polsce, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli oraz Polski Związek Nauczycieli Języka Niemieckiego.
_______________________________________________________________________
|
Konkurs znajduje się w wykazie zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych 2020/2021 MKO Warszawa,
26-03-2021r. Ewa Wódkowska koordynator konkursu ewa.wodkowska@mscdn.edu.pl |
|